یهویی های خودم...

من منم ..و به دنبال مِنِ حقیقی ام میگردم..

یهویی های خودم...

من منم ..و به دنبال مِنِ حقیقی ام میگردم..

سلام به یُمن نام مبارک خدا...
اینجا نمیدانم چه پیش میآید اما...
میدانم دلم تنگ است..
نمیدانم چه میخواهی...
میدانم اتفاق روزگار تو را اینجا کشانده...
میدانم همگی تنهایی را تجربه کرده ایم...
حالا نمیخواهم جانماز آب بکشم...
اما درنگی کن..
حقیقتا چقدر سخت است تنهایی؟؟؟؟؟؟؟؟
این روزها رهبرم تنهاست...
امام زمانم تنهاست...
که ما کوفی منشانه مدام نامه ی دروغینِ جان نثاری برایشان مینگاریم...
و من مدعی تنهایی؟؟؟؟؟؟؟؟

اما نه.... حقیقتا خدایی دارم که به قول بزرگی:
بارها در زندگی درست جایی دستم را گرفته که میتوانست مچم را بگیرد.....

دعاکنیم...برای آدمیتمان...
برای ظهور...

شب اول محرم....

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵ ق.ظ

خواستم بگم انگار محرم فرداست میخوای لباس مشکی برات بفرستم واینکه پرچمات رو اگرخودت دوست داری توی خونه بزنم؟
جاشون رو بگو ک نصبشون کنم.

 

 

 

 

پیام خواهرم بود....

میدونست مشکی پوشیدن محرمم تا جاییکه مقدوره ترک نمیشه....

 

میدونست گیج و منگم از درگیری های بیمارستانم تو این دو سه روز...و یادم به محرم نیست و...

 

میدونست پرچمامو دوس دارم و توی خونه رو باهاشون متبرک میکنم....

 

از دم عروب خواستم بنویسم...

اما ...هی چک کردم دیدم هیچ ستاره ای روشن نشد اومدم که خودم بنویسم فقط شب اول محرمه...شاید بعضیا مثل من گرفتاری حساب روز و ماه رو ازشون گرفته...

 

دیدم شاگردبنا نوشتن...

خوندم و واقعاااااا و انصافاااا حرف دل ماها رو میزنن...

منم اولین بار ۹۲ بود که به یه نامحرم رو زدم برا رفتن...

بابا نذاشتن....

از گریه تا قهر تاااا هرچییی...تااااا اربعین سال بعدش زووووور زدم شدم جاده باز کن واسه خواهرمم...

قسمت شد سال ۹۵ برای اولین باااار با یکی از دوستانمون که خدا خیرشون بده و همینجوری خودجوش راهبری کردن چنتای مثل ما رو رفتیم...۹ تا خانم...

 

و این شد که جااااا افتاد اربعین توی خونه ی ما....

 

واااقعاااا منم فکر میکنم اگه محارمتونو در لذتهای حلال همراهی نکنید معلوم نیست که حتی شااااایددددد ساااااالهااااااا بعدددددددددد خودتون ناچار شید در حرام همراهیش کنید با تایید یا سکوت یااااا هرچیزی....

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۸
فرزند آدم

نظرات  (۳)

ببخشیدا مگه اربیعین سفر رفتن واجبه که کسی بخواد به نامحرم رو بزنه

 

اون مطلب سخیف و شرم آور و حرف های مفت رو خوندم همه ش توهین به مقام پدر بود برای یه سفری که تازه ادعا میشه مستحبه در حالی که ...

 

واقعا شرمم میشه وقتی میبینم برای عقاید و تعصبات خودشون اصول و مبانی رو لگد مال میکنن!

 

من از این جور آدم ها بیزارم!

پاسخ:
خب همین دختر خانم برای فلان تور خارجی یا حتی تفریح داخلی هم بقول شاگرد بنا اصلا کوه و....هر تفریح سالم دیگری هم لازمه به نامحرم رو بزنه..
این که بین‌ش فرقی نیست...در هرحال خانمها دو حالت دارن یک محرم دو نامحرم....
نهههه من به چشم توهین نگاه نکردم به موضوع بعید میدونم نویسنده هم قصدش توهین بوده باشه....
قصد این بود که بگن این فضای روحی که بین آقایون مذهبی هست ایرادش کجاست..
مستحب نیست اما اونقدر موکد هست که....از ۵ نشانه ی مومن هستش....هرچند نه هر زیارتی...نه هر زائری....
من مثال پدر خودم رو بزنم خدمتتون سال ۸۶ تااازه درگیریهای سوریه شروع شده بود بخاطر دانشجوی ممتاز بودنم قرار شد سفر زیارتی سوریه ببرن...پاس و گذر و... رو گرفتیم که دانشجویی و بعنوان تشویق بریم...
بابا نذاشتن..
منم عقده ای شده بودم و اصلا هیییییچ کجا دوس نداشتم برم و اون پاس بدون هیچ مُهری بعد از ۵ سال باطل شد...
البته الان دقت میکنم خب درسته نباید این مواجهه با مقام پدر انجام میشد اما گاهییییی وقتی یه عده متوجه نمیشن لازمه باهاشون تندتر برخورد کرد...
شنیدین نجات یه فرد نجات یه جامعه ست...
میدونید من به شخصه میشد کجاها باشم الان اگه خدا رحم نمیکرد....اگه دعای خیر پدر و مادرم بدرقه ی راهم نبود؟؟؟
میدونید این محدودیت در ارتقا یا حتی کسب  ارامش های معنوی و حلال چه آسیبییییییی میزنه....
میدونید  من حس میکنم اینکه میفرمایند تعصب بیجای مرد باعث میشه زن عفتش رو از دست بده....نقل به مضمونه...دقیقاااااا درسته....
این رو منی میگم که بابا رو دیوانه وار دوست دارم...
این رو منی میگم که بابام بهترینههههه....
ولیییییی همین من تا مرز سقوط و حتی سقوط توی یه جهاتی واقعااااا دچار شدم...فقط هم بخاطر این عافیت طلبی محارمم که شاگردبنا ازش حرف زدن...

بزرگوار گاهی لازمه از نگاه طرف مقابل به حقوق نگاه کرد....
خدا در قران بارها اشاره داشتن که در زمین خدا سیر کنید...گفتن از حلال خدا استفاده کنید...میدونید چون روح ما آدمها به چیزهایی محتاجه و اغلب فقط به شکم سیر کردنها توجه دارن...


ببخشید باید برم فعلا بعدا برمیگردم پاسخ رو ویرایش یا اضافه یا کم میکنم....

مگه من حرف تور خارجی و امثال این رو زدم 

 

من میگم موارد اصیل و بنیادین رو رها کردیم چسبیدیم به فروع و حواشی و احادیثی که اصلا محلی از اعراب نداره 


وقتی اصل دین رو رها میکنیم و میچسبیم به حواشی باید فاتحه خیلی چیزا رو بخونیم

 

ایشون داره صراحتا به مقام پدر توهین میکنه میگه حرف مفت داری میزنی!
صراحتا به خاطر یه سفر که تازه باب شده و جز ابداعات اخیره مقام پدر رو تحقیر میکنه ...حرمت جایگاه پدر رو  مخدوش و هتک کرده ...

 

عین خیلی از عقاید و تعصبات ما که اصول رو کنار میزنیم و میچسبیم به فروعی که حتی تو فرع بودنش تشکیک هست. (چند سال پیش من تو یه مجوعه ای مسئولیت داشتم یکی از کارکنان زنگ زد شاکی شده بود که چرا مسئولش روز عاشورا براشون ماموریت گذاشته و زمین و زمان رو فحش میداد که من الا و بلا باید عاشورا برم عزاداری!! من بهش گفتم شما شغل و مسئولیت و تعهدت چیه؟؟ گفت فلان چیز, گفتم تعهدی که دادی ایجاب میکنه که شما روزهای تعطیل هم سرکار بیاین, حالا عزاداری برام امام حسین واجبه یا ادای تعهد شما؟؟ هر چند انقدر متعصب بود که نفهمید اصل چیه, فرع چیه ولی به هر حال من حرفم رو زدم بهش)

 

چند تا مثال میزنم, نماز واجبه یا سینه زنی!
ظهر عاشورا چند درصد مردم نماز میخونن چند درصد دارن سینه زنی میکنن؟؟

حج واجبه یا پیاده روی اربعین؟ تبلیغات عمومی و نگاه به حج چطوره به اربعین چطوره؟؟(تو همون مطلب حج رو داره مسخره میکنه و خفیف جلوه میده)
خدا صراحتا گفته تو مساجد غیر از خدا کسی رو نخونین, الان میری همه در و دیوار مسجد سیاه پوشه و اثری از حتی اسم خدا نیست! و تا دوماه فقط حرف امام حسنیه و چه الفاظ و تعابیر کفر آلودی طرح میشه بماند .. که فقط یه نمونه ش اینه که میگن هر کسی که گریه کنه بر امام حسین همه گناهانش بخشوده میشه و از نشانه های مومن هم که شما گفتین ...

مثال زیاده, کمی باید به اصول توجه کنیم.

پاسخ:
خب بزرگوار من منافاتی بین بیان عظمت ابا عبدالله علیه السلام و الله فی نفسه نمیبینم...وقتی امام حسین علیه السلام به خدا میرسونن وقتی واسطه ی تشرف به همون خدایی هستن که اصلاااااا جد بزرگوارشون همین آداب رو که گفتین از حج و نماز و احترام به والدین و...‌مروج و مبلغ و...بودن...دیگه نمیشه به امام حسین علیه السلام گفت فرع...وقتی باور داریم که حاکمیت اسلامی باید جهانی بشه باید براش از مجرای درستش کار کرد....یکیش همین اربعینه....اگرچه که باید از شور به شعور برسیم...اما گاهی تا شور نیاد شعورش هم نمیرسه دستمون....
اون مثال تعهد رو که فرمودین به اون کارمند درسته...منم قبول دارم..و راستش ارتباطش رو با بحث متوجه نشدم...

و یه چیز دیگه اینکه پدر و برادر و همسر در مجموع محارم رو خطاب قرار دادن...
البته شاید من چون در جایگاه صاحب حق خودمو میبینم شاید خیلی به چشمم نیومده اگر توهینی بوده و شما چون در جایگاه مورد اعتراض واقع شدین شاید متوجه شدین...البته این من و شما از باب جنسیت مورد خطابه بود....

راستش در خصوص بند اول نمیخوام حرف بزنم چون اختلافات عمیقی به این عقاید دارم, ما خدا رو میذاریم کنار و بنده خدا رو اصل میدونیم در حالی که همممممممممممه جا تاکید شده فقط خدا رو باید بخونین نه غیر خدا و غیر خدا میخواد هر کسی باشه ...

 

بحث واسطه و امثال این هم به فرض وجود معنیش میشه توجه بیجا و مطلق به واسطه بدون توجه به اصل, یعنی به عبارتی ما وسیله رو انقدر بهش توجه کنیم که از هدف و مقصود جا موندیم .../
اسم خدا رو حذف میکنیم که اسم غیر خدا رو بیاریم و اونها رو واسطه تقرب بدونیم؟؟ این که توجیه مشرکانه! (56 و 57 اسرا و 3 زمر)

 

 

یکی به پدر و همسر و برادر شما بگه حرف مفت نزن, چون شما در مقام به اصطلاح ذیحق خودتون میدونین نباید نسبت به این مساله عکس العمل نشون بدین؟؟

 

حق؟؟
کدوم حق؟؟

 

تازه بر فرض حق؟ باید کسی به واسطه احقاق حق ش یه اصل رو زیر پاش بذاره؟؟
شما اینطوری ببین, همه دخترهای این مملکت بخوان برن اربعین, بعد باباهاشون راضی نیست, بعد همه اونها به باباهاشون بگن حرف مفت نزن!

 

بعد ازونور ادعای دینی بودنمون آسمون رو جر داده

 

من به خاطر همین عقاید مسمومه که میگم هیاتی نیستم!

پاسخ:
عههههه آقای اینجانب..چرااااا آخهههههه اینجوری میگید...الان مگه توصیه شده که برید به پدراتون بگید حرف مفت نزن...
گرچه این ادبیات درست نیست...
خصوصا برای یکی مثل من که بابا کلمه ی تنبلی رو هم حرف رکیک میدونه....انقددددددددر مبادی آداب و ادب هستن...
ولییییییییی خب اینهمه محصور کردن و محدود کردن که یه ظلم آشکاره رو چیکار باید کرد؟؟؟؟
مثل این می مونه که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم میگفتن به مقام پدرها توهین میشه...نگیم دختراتونو نکشید....
اینکه ماها از واسطه به اصل نمیرسیم ایراد ماست نه ایراد از واسطه....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی